Zadzwoń

(+48) 22 407 33 07
(+48) 22 407 67 01

Liposukcja

Cel zabiegu: celem liposukcji jest skorygowanie kształtów ciała, poprzez odsysanie miejscowo nagromadzonego tłuszczu z określonych obszarów ciała, takich jak na przykład: uda, pośladki, brzuch, szyja, ramiona, plecy. Zabieg kształtuje sylwetkę i pozwala pozbyć się nadwagi. Zabieg liposukcji w połączeniu z odpowiednio dobraną dietą i wysiłkiem fizycznym może być sposobem leczenia otyłości.

Opis zabiegu: odsysanie tłuszczu odbywa się za pomocą metalowej kaniuli (rurki), która wężem połączona jest z urządzeniem wytwarzającym podciśnienie i odsysającym tkankę tłuszczową. Za pomocą małych 2mm nacięć skóry do ciała wprowadzana jest kaniula odsysająca. Nacięcia wykonywane są w naturalnych załamaniach skóry i dzięki temu są mało widoczne.

Znieczulenie: zabieg w znieczulenia ogólnym.

Czas trwania zabiegu: 1-2 godziny.

Rekonwalescencja: rekonwalescencja trwa 14 dni. W tym czasie nie należy uprawiać sportu, ale wskazane jest prowadzenie normalnej codziennej aktywności. W czasie okresu rekonwalescencji powinno się dużo odpoczywać. Pacjent otrzyma w Klinice specjalną bieliznę uciskową, którą powinien nosić po operacji w celu szybszej regeneracji.

Możliwe powikłania: powodzenie zabiegu w dużym stopniu zależy od przestrzegania przez Pacjenta zaleceń lekarza w okresie rekonwalescencji. Najpoważniejszym a jednocześnie bardzo rzadkim powikłaniem jest powstanie zatoru tłuszczowego. Aby zapobiec pojawieniu się zasinień w okolicy operowanej, po okresie 14 dni od operacji Pacjent powinien poddać się masażom.

Czas przebywania w klinice: 8 godzin.

POWIKŁANIA POOPERACYJNE PO LIPOSUKCJI

Każdy zabieg chirurgiczny (operacja) może wiązać się:

• z następstwami, które są wynikiem choroby lub leczenia (mogą wystąpić na każdym etapie diagnostyki i leczenia)
  • z powikłaniami, które choć nie są wynikiem błędu to są zdarzeniami niepożądanymi (występują z różną częstością)

1. Krwiak pooperacyjny
2. Seroma (przeźroczysty płyn zbierający się pod skórą)
3. Zaburzenia gojenia się ran pooperacyjnych
4. Blizny zanikowe (cienkie i szerokie) lub przerostowe (keloidowe i grube)
5. Nieregularności skóry w obrębie okolic operowanych
7. Konieczność wykonania małej korekty operacyjnej blizn pooperacyjnych
8. Martwica skóry
9. Przebarwienia lub odbarwienia skóry (zwłaszcza u palaczy)