Zadzwoń

(+48) 22 407 33 07
(+48) 22 407 67 01

Powiększanie piersi

Dr Grzesiak wykorzystuje innowacyjną technikę przeszczepu autogennego tłuszczu m.in. w zabiegu rekonstrukcji piersi po mastektomii. W tej metodzie wykorzystywany jest system Brava, za pomocą którego rozciąga się skórę piersi, do której następnie przeszczepia się tkankę tłuszczową z komórkami macierzystymi, wcześniej pobranymi od Pacjenta. Metoda jest małoinwazyjna i nie pozostawia żadnych blizn, dzięki czemu okres rekonwalescencji po zabiegu jest niezwykle krótki. Wykorzystanie przeszczepów tłuszczowych do piersi to jeden z dziesięciu projektów wyróżnionych w prestiżowym konkursie Złoty Skalpel 2012 na polskiego innowatora w polskiej ochronie zdrowia, który organizowany jest przez pismo medyczne „Puls Medycyny”.

Cel zabiegu: powiększenie piersi pozwala na wypełnienie małych lub słabo rozwiniętych piersi. Zabieg wykonuje się w następujących przypadkach:

• poczucie, że piersi są zbyt małe;
  • utrata kształtu, elastyczności oraz zmniejszenie się piersi po porodzie;
  • duża różnica w wielkości piersi, osiągnięcie symetrycznego biustu;
  • rekonstrukcja piersi;
  • wady wrodzone z dużą asymetrią piersi.

Do powiększenia piersi stosujemy również implanty piersiowe silikonowe. Wielkość oraz rodzaj implantów zależy przede wszystkim od budowy klatki piersiowej, stanu i wielkości własnych piersi. Po zabiegu piersi będą jędrne i pełniejsze.

Opis zabiegu: skórę piersi nacina się wokół brodawki, w fałdzie pod piersią lub pod pachą. Implant silikonowy wprowadza się do tzw. „loży”, umiejscowionej pod tkankami piersi lub mięśniem klatki piersiowej.

Znieczulenie: zabieg w znieczuleniu ogólnym.

Czas trwania zabiegu: ok. 1,5 godziny.

Rekonwalescencja: Pacjentowi po zabiegu zaleca się noszenie odpowiedniego biustonosza, który otrzyma w Klinice. Pacjent powinien nosić go przez miesiąc, 24 godziny na dobę. Należy także ograniczyć nadmierną aktywność fizyczną.

Możliwe powikłania: zabieg powiększenia piersi jest bezpieczny, a powikłania pooperacyjne są rzadkim zjawiskiem. Jednym z możliwych powikłań jest obkurczenie się torebki łącznotkankowej dookoła implantu. Powoduje to stwardnienie piersi i zmianę jej kształtu. Ponadto do innych powikłań należą: krwiak, infekcja objawiająca się w postaci zaropienia rany, lub infekcji implantu. Przez pierwszy miesiąc po zabiegu może pojawić się nadwrażliwość brodawek.

Czas przebywania w klinice: 8 godzin.

POWIKŁANIA POOPERACYJNE PRZESZCZEP POWIĘKSZENIE PIERSI, PODNIESIENIE LUB ZMNIEJSZENIE PIERSI, GINEKOMASTIA

Każdy zabieg chirurgiczny (operacja) może wiązać się:

• z następstwami, które są wynikiem choroby lub leczenia (mogą wystąpić na każdym etapie diagnostyki i leczenia)
  • z powikłaniami, które choć nie są wynikiem błędu to są zdarzeniami niepożądanymi (występują z różną częstością)

1. Asymetria położenia brodawek piersiowych i ich wielkości
2. Martwica częściowa lub całkowita skóry otoczki brodawki piersiowej z wytworzeniem blizny w jej
miejscu
3. Asymetria wielkości gruczołów piersiowych, jej szerokości i projekcji (piersi naturalnie różnią się
wielkością)
4. Since i wylewy krwawe w obrębie skóry piersi
5. Krwawienie pooperacyjne i krwiak (treść krwista) lub seroma (treść płynna – przezroczysta)
6. Infekcja implantu piersiowego